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Artist |
Tim Buckley |
Albumtitel |
Sefronia |
Label |
Discreet |
Veröffentlichung |
Sep 1973 |
Aufnahme |
Mai - Jul 1973 |
Format |
Album (LP) |
Zugriffe auf die Seite |
440773 |
Bewertung nach Bestenlisten |
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Musiker |
Tim Buckley (v, ag), Bernie Mysior (bg), Buddy Helm (dr), Mark Tiernan (keyb), Joe Falsia (eg) zusätzliche Musiker: Tom Scott (sax), King Errison (perc), Bob Rafkin, Lee Underwood (g), Kenneth Watson, Earl Dumler (oboe), Fred Selden, Myrna Matthews (v), Sharon Beard (v), Lisa Roberts (v), Denny Randell, Marcia Waldorf, Larry Bunker (perc) |
Produzent |
Denny Randell |
Zitate |
Dem grellen Rampenlicht, in dem CSN & Y von Anbeginn
an standen, entzog sich Tim Buckley konsequent. Der Lockenkopf aus Washington,
D.C. wurde mit seinen bittersüßen Folkliedern zu einer Kultfigur
des US-Underground. Bevor er 1975 an einer Überdosis Heroin starb,
stellte er seinen Tenor nach Jahren des gewagten Experimentierens für
zwei Alben in den Dienst eines einfacheren, aber immer noch sehr spannenden
Rock: "Sefronia" (Bewertung siehe oben) und "Look At The
Fool" (Edsel EDCD 294/TIS, 1974, AAD, 34:24, I:08, K:07, R:08) wurden
für die CD hörbar klangoptimiert. ** Klang: 07-08
© Stereoplay
Buckley went deeper into White funk, despite two problems: White funk
was not the forte of these L.A. session musicians and female backup vocalists,
and not the style with which Buckley himself had the greatest empathy.
His voice isn't as stunning as usual on his next-to-last album, but the
bigger problem is the material, which is usually forced and pedestrian.
Glimmers of quality can be heard on his cover of Fred Neil's "The
Dolphins," and the strange two-part title track, which is a throwback
to his more ambitious vocal workouts of times past.
(by Richie Unterberger, All Music Guide)
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